onsdag 25 april 2012

Flygkarta Stockholm TMA

Var uppe i luften och flög igår. Härligt att komma upp i luften igen, det var ett tag sedan nu. Det var underbart väder med strålande solsken! Jag flög från Västerås och ner förbi Eskilstuna och jag måste säga att Västerås hade riktigt tur med vädret igår. Runt omkring hela området låg det en tjock dimma som gjorde att man inte kunde se någonting av marken, men jag och min lärare brydde oss inte om det eftersom jag ändå skulle flyga på instrument, så vi tuffade vidare ovanför havet av dimma. Tyvärr så hade jag inte med mig kameran så kunde inte ta några kort, men istället skulle jag vilja visa några bilder från min flygkarta som jag använder mig utav. Den är inte jättestor, bara över Stockholmsluftrum som i och för sig innefattar ganska mycket!



Den går att veckla ut mer men tyvärr var mitt bord lite för litet för det!


Jag har kladdat på den ganska mycket, men strecken är från mina senaste navigationer jag gjort. Det lite rosafärgade på kartan är Västerås kontrollzon med Stockholm/Västerås flygplats i mitten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar