fredag 1 juni 2012

Young Pilots

Nu var det ett bra tag sen jag uppdaterade min lilla blogg, tyvärr har jag haft ganska mycket med skolan nu det senaste, men nu är det snart över! Ska förhoppningsvis hinna med lite flygning innan jag slutar och då ska jag försöka få med mig kameran upp i planet så jag kan knäppa lite bilder till bloggen.

Vill också passa på att berätta att jag gick med i Young Pilots Västerås igår, jättekul! Var på ett möte där vi åt god mat, tittade på fina plan och flög lite simulator, jag flög både DC-10 simulatorn (som jag skrivit ett inlägg om förut) och Draken simulatorn. Dock var jag lite kort för Draken, fick sitta och styra med tåspetsarna. För er som inte har så stor koll vad Young Pilots är för något, så är det en organisation som riktar sig till flygintresserade ungdomar i åldern 14 till 26 år. De har massa roliga flygrelaterade aktiviteter men också en hel del andra aktiviteter bara för gemenskapen. Mer info finns att hitta på deras hemsida; youngpilots.se



1 kommentar: