torsdag 5 april 2012

Äntligen lov!

Bättre sent än aldrig brukar man väl säga, och jag är väl ändå lite sen med att skriva om det efterlängtade påsklovet, nästan en vecka sen för att vara exakt. I alla fall så är jag äntligen klar med en lång rad av mycket jobbiga prov som hela min klass skrivit först för skolan och sedan för transportstyrelsen, sammanlagt är det 8 stycken prov på två veckor och man klarar alla på första försöket..

Nu är jag äntligen hemma hos mammis i min lilla hemstad igen! Det är hur skönt som helst att få komma hem ibland och slippa laga mat själv, bara kunna stoppa in disken i diskmaskinen och inte behöva handdiska allt. Det har hittills varit en lugn vecka men på lördag blir det påskfirande med hela släkten. Vi ska leta ägg i trädgården (förhoppningsvis), äta ägg, godis och massa annan mat!


Jag och min syster färgade ägg tillsammans i tisdags med ett slags folie som man kunde trycka fast på äggen så att de fick denna mycket häftiga och metalliska finishen!


Denna bilden kommer från Flightstore.co.uk och är de böckerna vi använder oss av på flygskolan. De är från Oxford Aviation Academy och totalt så är det 14 stycken böcker varav vi är klara med 4 stycken i klassen. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Absolut! nu kör vi igång på riktigt, ett inlägg var dag (i snitt) ;)

      Radera